יום רביעי, 24 במרץ 2010

סוגי פרקטים - כל סוגי פרקטים שיש ומה שצריך לדעת עליהם - יורם פרקט



סוגי פרקטים - מאת יורם פרקט מכירה והתקנה

טל: 050-9911998





בימים עברו בעת התחלנו את העסק של הפרקטים רבים מאד בכלל לא ידעו מה פירוש המילה פרקט ומה זה בעצם פרקטים והיה צורך להסביר ולפרט ובכלל היה רק ריצוף מעץ טבעי אמיתי יקר מאד שמעטים בחרו להתעסק עימו. כיום כבר כל אחד יודע מה זה פרקטים והשימוש בפרקטים לריצוף הבית ולריצוף עסקים, משרדים וחנויות הפכו מראה שכיח בארצנו.

סוגי פרקטים תפסו מקום של כבוד בין סוגי הריצוף הקיימים בארץ, לא פחות מקרמיקה, שיש לריצוף ושטיחים. לארץ הגיעו סוגי פרקטים רבים מאד ממקורות שונים, חלקם טובים ומוכרים מאד וחלקם פחות.

בבלוג זה ננסה לפרט אילו סוגי פרקטים קיימים ומה ההבדלים העיקריים ביניהם בתקווה כי מי שמתעניין בסוג פרקטים מסויים ימצא את מבוקשו בין סוגי הפרקטים הרבים ויוכל לבחור את סוג הפרקטים המתאים לו בקלות רבה יותר.



סוגי פרקט עץ טבעי - בין סוגי פרקטים אלה תמצאו את הפרקט הגושני ואת הפרקטים הטבעיים “האמיתיים” כל סוגי הפרקטים שהם מעץ טבעי מלא ולא מעובד.

סוגי פרקטים רב שכבתיים - לסוגי פרקטים אלה שייכים פרקט תלת שכבתי ופרקט דו שכבתי. כשמם כן הם, סוגי הפרקטים האלה מיוצרים מעץ אמיתי אבל מעובד ומורכב מכמה שכבות. סוג הפרקטים התלת שכבתי מורכב בדר”כ משני שכבות של עץ אורן עם עץ אציל טבעי נוסף. סוג הפרקטים הדו שכבתיים אף הם מיוצרים משני שכבות שונות של עץ. סוגי הפרקטים השכבתיים הללו תמיד יהיו מיוצרים מעץ והשכבות השונות מודבקות זו לזו. סוגי פרקטים אלה נחשבים איכותיים ויוקרתיים. סוגי פרקטים אלה מגיעים בצורות שונות של פסים בודדים - סטריפים STRIP או בצורה של משטחים אחידים מעין קורות - פלאנקים . PLANK

סוגי פרקטים למינציה - בין פרקטים למינציה תמצאו סוגים רבים ושונים. המשותף לכולם זה שכל סוגי הפרקטים למינציה אינם עץ בכלל אלא ריצוף מלאכותי סינטטי דמוי עץ. כל סוגי הפרקטים למינציה מיוצרים מ HDF ולכל סוגי הפרקטים למינציה שכבת ציפוי הגנה שעל שמם הם נקראים, הלמינציה.

ההבדל בין סוגי הפרקטים השונים האלה הוא באיכות שלהם, בעובי, בטיב הציפוי כלומר באיכות הלמינציה ועמידותה לאורך זמן רב יותר וכן קיימים הבדלים במחיר שנובעים בעיקר מארץ היצור של סוגי הפרקטים השונים ובחברות המייצרות את סוגי הפרקטים.


באופן כללי ניתן לומר כי סוג הפרקטים הנחות והפשוט ביותר הוא הפרקט בעל דירוג AC3 או קלאס 31 שהוא הפרקט הדק ביותר ובעל ציפוי הלמינציה שנשחק הכי מהר. העובי בסוג פרקט זה בין 6 מ”מ ל 7 מ”מ.

סוגי הפרקטים הפופולאריים ביותר הם פרקטים AC4 או קלאס 32 שמגיעים בדר”כ בעובי 8 מ”מ בערך ומתאימים גם לשימוש ביתי למגורים וגם לשימוש עסקי.

סוגי הפרקטים האיכותיים בין הלמינציה הם הפרקטים AC5 או קלאס 33 שהם סוג הפרקטים האיכותיים היוקרתיים והעמידים ביותר בפני שחיקה. העובי שלהם יכול להגיע עד 12 מ”מ והם היקרים ביותר בין סוגי הפרקט למינציה.

סוגי פרקטים נוספים שנכנסו לאחרונה לשוק הם פרקטים למינציה מסוג מיוחד שמתאים לחללים רטובים ובעלי לחות. סוג פרקטים אלה הינם פרקטים בלתי חדירים למים ומיועדים לצרכים ספציפיים כאמור ומחירם יקר מסוגי הפרקטים למינציה האחרים.


חשוב לדעת כי בין סוגי פרקטים למינציה שכאמור אלה כל סוגי הפרקטים המלאכותיים יש הבדלים במחיר שנובע כאמור מארץ המוצא של אותו סוג פרקטים ומהחברה שייצרה אותו, שכן כמו בכל מוצר גם בענף הפרקטים על כל סוגי הפרקטים הקיימים יש מוצרים בעלי שם מפורסמים ויקרים ויש מוצרים אחרים זולים יותר.

בהקשר זה חשוב להדגיש כי סוגי פרקטים מלאכותיים יכולים להיות פתרון מצויין לריצוף בהיותם עמידים לשריטות, מגיעים במגוון עצום של צבעים מרהיבים וכן סוגי הפרקטים המלאכותיים (הלמינציה) מחירם שווה לכל נפש ואינו יקר הרבה יותר מריצוף קרמיקה רגיל קונוונציונלי.

בין סוגי פרקטים למינציה יש גם להבחין בין סוג פרקטים בגימור חלק לעומת סוג פרקטים למינציה בגימור מחוספס דמוי עץ.

דבר נוסף יש סוגי פרקטים רגילים אשר הלוחות מתחברים אחד לשני והמראה הסופי של סוגי פרקטים אלה אחיד לעומת סוגי פרקטים פאזה או פרקטים פוגות אשר יש הפרדה בין הלוחות והמראה הסופי הוא מעין קורות עץ המופרדות מעט אחד מהשניה. לכל סוג פרקטים יתרונות וחסרונות והבחירה צריכה להיות בהתאם לטעם ולייעוד הפרקטים בשטח. לחדר שינה של הורים יכול להתאים סוג פרקטים אחד בעוד לחדר ילדים דרוש סוג פרקטים אחר.

לסיכום, ראינו שפרקטים בימינו זה ענף שלם המקיף סוגי פרקטים רבים ושונים וכדי להתאים כדאי להעזר בבעל מקצוע מומחה לפרקטים שיוכל לייעץ לכם לגבי סוג הפרקטים המתאים לצרכים שלכם.



שירות ויעוץ מקצועי לבית הלקוח חינם וללא התחייבות

חנות: אזור תעשיה בת-ים רח' אהוד קינמון 29

טל: 050-9911998



מראשוני העוסקים בענף הפרקטים בישראל בעל מוניטין והמלצות.














* אזהרה: כל זכויות היוצרים שמורות ליורם פרקט מכירה והתקנה. חל איסור להעתיק ו/או לעשות כל שימוש בתוכן זה ללא קבלת רשות מראש ובכתב של בעל זכויות היוצרים על פי החוק.

אין תגובות: